türkiyede islama mensub olan halka , sonderece yozlasilmis bir zamani yasattilar .. müslümanlara tarihini, islami ilmen okullari ve islam "fakülteleri" medreseleri kaldirildiktan sonra, 21ci asra fetret dönemi yasatildiktan sonra, ortada catlak sesler cikmaya müsait hale getirildi.. türkiyede ilahiyettede durum bu olsada,mezhepsizlik fitnesini yaymak isterler. bizim alimlerimiz dir.. ezherde okumak.. islam ilimlerin cemiasi´nin okutuldugu her yerden gelen tullablarla her corafyanin kültürlerinin cem oldugu fakülte, mollarin oldugu, proflerin oldugu, dünya aktualitelerin oldugu okul.. gerceklerle karsilasmak.. ilme acik ama ehlisünnete güveni olan ama duyduklarina mutaasib olmayanlar, ihtilaflarin esaslarini görmek, ehli sünneti daha iyi anlamak, belki alisik oldugumuz duyma ilimlerle,1982 den sonra nesredilen tercüme ilimlerle (türkiyedeki alimlerimizi ilzam etmiyorum) ezherde okuyanlarin getirdikleri bizim türkiyede duyduklarimizi rencide ediyor olsada, mezhepsizlik fitnesini yaymak isterler. (mezhebsizlik olmadigini ama ilmen kolaylarina geleni izah etmek isterken cok seylerde yetersizliklerini gösteriyorlar.. zamana birakirsak ki mecburen öyle gözüküyor onlarin kimileride ittkatlarindaki saglam akli ehlisünneti daha iyi analiz edecekler, yoksa kuru bilgiler felan dedide felan dil uzattida diye birilerinin ortaya attigi seylerle tartisir dururuz) ezherde ihtilaf meselerinin ve sünneti nebinin kitabelerinde ki ayrintilarida ögrenme firsatlari oldugu icin mezheblerin farkliliklarini , sünnet kitablarini , ser´i ilimlerin icerigine mutela olan muhtelih alimlerin tercübelerini dikatle okuyorlar, duyuyorlar..(disardan gelen , türkiyeden ilimsiz ezberi hafizlar, ilmen yetersizlik o gencleri soke ediyor, nedeni islam ilimi o kadar birbirlerigle alakali, meselerlerle alakali ki kolayimiza gelen ikikelimede mutabik kaliyoruz.) kuran maeli- meael sünnet ....... bir diyerleride, nedir mi ehlisünnet velcemat. tik. diyorlar, her meselede alim olduklarini ilan ediveriruz, yorlar.. edilleyi seria esaslarini ruhunu tarihcesini ehlisünneti tarif edecek, alimlerimiz ve zamanimiz yok.. imam safinin risalesini okuyun. ebu hanifenin mebsutunu, fikhi ekberini, serhini, imaami malikin, muvattayisini , endülüslü ibni hazmi okuyun, imam gazaliyi okuyun.. kitablarimiz ve ehli sünnet tariflerimiz cok. bakin ehli sünnet cok zengin. ama ehli sünnetin akide anlayisi, ikide kalmistir. esari ve maturiti, felan seyh ruyagördü, ilham aldi allahin has kulu dedilerle eshli sünnet tarif edilmez. MUSTAFA islamoglu cok güzel bir alim, anlasilmamasi cok dogaldir.. neden anlasilamiyor mesellerler birbiriyle o kadar alakaliki dinleyenlerimizin HIC alt duygu v duyum ve ilmi akilllari yok.. ikiyi dört dördü iki diyerek hoppala ehlisünnete karsi geldi temam diye isin icinden cikiyorlar. genclerle türkiyeden geldigi atmosferle ilmi anlayisi ile ilgilendi . kendisini iyi gelsitirdi.. ama ben onun sizlerin iddia ettiginiz gibi ehlisünnet akidesinden ayri düsüne bilecegine inanmam. ameli mezheblerimiz coktur dedim. Sahabe düşmanı İran'- dan aldıkları paralarla Hilal TV'yi kurup milletin zihnine Humeyni adlı sapığın, Ali Şeraiti adlı Batılılaşmış Şiî'nin, Esed adlı nasipsizin, Efgani adlı nidüğü belirsizin görüşlerini aktardılar. Şia'ya karşı tavrınız nedir? Humeyni'nin "bizim imamlarımız Peygamberlerden üstündür" bu sözü asla duymadik, duymuyoruz, iftiranin icerisinde mesrulastirarak duyuranlarida kiniyoruz !, iranda humeyniler , necefte alimler coktur ABD ve bati bunlardan korkarlar.. nedeni kimyasal silah olmalaridir. imam allaha olan kulluk görevini iranda islam devleti adinda iranda islami yücelterek temamladi, allah müslüman iranlilari sefatine eristirsin, derim. ben kayseriliyim. sözüne ne diyorsunuz? Şia'nın sahabe efendilerimize küfretmelerine ne diyorsunuz? duymadim isitmedim. tarihte olmustur. hz. muvaviye de, HZ aliyi rencide edici hutbeler okuttu. o onlarin gecmisile alakalidir biz dilimizi uzak tutalim. Şia'nın iftirası olan İfk hadisesine ne diyorsunuz? İslamoğlunun Ehli Sünnet Vel Cemaati "Yahudileşme temayülü" ile ithamlandırmasına ne diyorsunuz?. islam oglunun elin de, elllerinde okutugu kitablari ehlisünnet alimlerinin eseri olan bir alime, sonderece bir iftira atilarak, amaclarinin islamoglunun calismalarini durdurmak istiyorlar derim.. simdi gencleri aldatmak icin tarihte olusan ( pak temiz ehli beyte "iftira uydurulmus olarak söze" kuran temizlik getirmistir. bunlari bilerek simdi bugun gecen tarihi yargilamak ne kadar abestir derim. bunlari allaha ismarlarim.. -------Originalmeldung------- Datum: 26.03.2009 01:02:27 Betreff: (anadoluhaber) Re: Weiterl.: Re: lütfen mezhebi kavramlarla su cahil halkimizi yormayalim emperyalistlere karsi, iran bizim ortadogudaki islam alemin bekcisidir Bakın beyfendi size daha önce de söyledim bu işlerin sencesi bencesi olmaz. Ene yok ene, unutun bu ene'yi, Mustafa İslamoğluda böyle başladı bu işlere. Size geçen mailde üstü kapalı şöyle bir soru gelmişdi, anlayacağınız ümidi ile altı çizilmemişdi. Altını çizelim ve bu söze bir açıklama isteyelim sizden;
"Birde bu Ezherde ders alanların bir kısmı(hepsi demiyelim!) niye Ehli Sünnet düşmanı olur veya inceden inceye mezhepsizlik fitnesini yaymak isterler. Mustafa İslamoğlu Anadoluda bu ihanetin (mezhepsizlik furyasının)başını çeken kişidir."
Ve siz kimsiniz, ilmi kariyeriniz nedir ben ben diyip duruyorsunuz. Nakşibendi tarikatının büyüklerinden MANZUR-U NAZAR-I PİRAN-I KİRAM ESSEYYİD ABDULHAKİM LİKÜLLİ EMRİN FEHİM' Hazretleri buyurur ki; "Kişi, mevzuunu bulamaz ki, ben desin !" buyrun size taa Kartal yuvalarından bir söz.
Şia'ya karşı tavrınız nedir? Humeyni'nin "bizim imamlarımız Peygamberlerden üstündür" sözüne ne diyorsunuz? Şia'nın sahabe efendilerimize küfretmelerine ne diyorsunuz? Şia'nın iftirası olan İfk hadisesine ne diyorsunuz? İslamoğlunun Ehli Sünnet Vel Cemaati "Yahudileşme temayülü" ile ithamlandırmasına ne diyorsunuz?..
Sorular çoğaltılabilir, sizden düzgün cümlelerle ve işi güya ilmiliğe boğmadan net cevaplar istiyorum. Zira mesele iyice karışıyor, yok şu yok bu derken iş iyice arap saçına döndü... Açık ve net ve cevablarınızı fazla dallandırıp budaklandırmadan cevap veriniz... 25 Mart 2009 Çarşamba 01:17 tarihinde abdurrahman selam sinop <a.selam@arcor.de> yazdı: EHLI sünnet nedir tarif edin..? benim tarifim "ehlisünnet ITKADI ekolde, mezhebdir." amellede mezheb nedir tarif edin..! ameli mezhebler resül a.s min "yildizlar gibi" ifadesindende anlasilacagiu icin taninan 4 mezhebden harin nice amelde ehli sünnet mezhebimiz vardi evzaide bunlardan biri, "o kardar cok ki mensublari kalmamistir.." mezhebler tarihi.. muhammed ebu zehranin kitabini okuyun.. (amelerde, seriat, ibadet, ahlak ve mubah olanlar tanimlamak, tarihi bilgi ... halkin mezhebi, müftülerdir ) yagni bulunduklari yerlerdeki alimlerdir.) yoksa halkimiz mezhebi bilemezler taklit ederler.. ben imami azam efendimizin mezhebindenim.. 35 senedir okudugum halde, müctehit deyilim, mezhebimin icerigini bilmiyorum, taklid ediyorum.. esasi kuran ve sünet , icma ve rey olan bir dine mensubuz. sahih sünnetle amel edilir, ameli mezheb, ictihat icerdigi icin deyisiklik tasir.. yoksa her mezheb sahibi ben felan mezhebdenim diyerek muctehit olamaz hukukcu seriati, yasalari bilememz, taklit eder.. mezhebe tabilik esastir..cahil halk veya alimlerinde mezhebleri imamlardir.. ben felan mezhebdenim derken, birer hukukcu olamasi gibi yeterli bilgi sahibi deyildir.. itikadi mezhebler de ise artik kimse kolay kolay esaslari naslari "rasihune fililmi olandan hariclar "tartisamaz.. orda, itikadi hususlarda haberler naslar gecerlidir, akil yürütülmez. derin ilim sahibi olan, "er rasihune fil ilimi" diye gecer.. selam | -------Originalmeldung------- Datum: 26.03.2009 01:02:27 Betreff: (anadoluhaber) Re: Weiterl.: Re: lütfen mezhebi kavramlarla su cahil halkimizi yormayalim emperyalistlere karsi, iran bizim ortadogudaki islam alemin bekcisidir Bakın beyfendi size daha önce de söyledim bu işlerin sencesi bencesi olmaz. Ene yok ene, unutun bu ene'yi, Mustafa İslamoğluda böyle başladı bu işlere. Size geçen mailde üstü kapalı şöyle bir soru gelmişdi, anlayacağınız ümidi ile altı çizilmemişdi. Altını çizelim ve bu söze bir açıklama isteyelim sizden;
"Birde bu Ezherde ders alanların bir kısmı(hepsi demiyelim!) niye Ehli Sünnet düşmanı olur veya inceden inceye mezhepsizlik fitnesini yaymak isterler. Mustafa İslamoğlu Anadoluda bu ihanetin (mezhepsizlik furyasının)başını çeken kişidir."
Ve siz kimsiniz, ilmi kariyeriniz nedir ben ben diyip duruyorsunuz. Nakşibendi tarikatının büyüklerinden MANZUR-U NAZAR-I PİRAN-I KİRAM ESSEYYİD ABDULHAKİM LİKÜLLİ EMRİN FEHİM' Hazretleri buyurur ki; "Kişi, mevzuunu bulamaz ki, ben desin !" buyrun size taa Kartal yuvalarından bir söz.
Şia'ya karşı tavrınız nedir? Humeyni'nin "bizim imamlarımız Peygamberlerden üstündür" sözüne ne diyorsunuz? Şia'nın sahabe efendilerimize küfretmelerine ne diyorsunuz? Şia'nın iftirası olan İfk hadisesine ne diyorsunuz? İslamoğlunun Ehli Sünnet Vel Cemaati "Yahudileşme temayülü" ile ithamlandırmasına ne diyorsunuz?..
Sorular çoğaltılabilir, sizden düzgün cümlelerle ve işi güya ilmiliğe boğmadan net cevaplar istiyorum. Zira mesele iyice karışıyor, yok şu yok bu derken iş iyice arap saçına döndü... Açık ve net ve cevablarınızı fazla dallandırıp budaklandırmadan cevap veriniz... 25 Mart 2009 Çarşamba 01:17 tarihinde abdurrahman selam sinop <a.selam@arcor.de> yazdı: EHLI sünnet nedir tarif edin..? benim tarifim "ehlisünnet ITKADI ekolde, mezhebdir." amellede mezheb nedir tarif edin..! ameli mezhebler resül a.s min "yildizlar gibi" ifadesindende anlasilacagiu icin taninan 4 mezhebden harin nice amelde ehli sünnet mezhebimiz vardi evzaide bunlardan biri, "o kardar cok ki mensublari kalmamistir.." mezhebler tarihi.. muhammed ebu zehranin kitabini okuyun.. (amelerde, seriat, ibadet, ahlak ve mubah olanlar tanimlamak, tarihi bilgi ... halkin mezhebi, müftülerdir ) yagni bulunduklari yerlerdeki alimlerdir.) yoksa halkimiz mezhebi bilemezler taklit ederler.. ben imami azam efendimizin mezhebindenim.. 35 senedir okudugum halde, müctehit deyilim, mezhebimin icerigini bilmiyorum, taklid ediyorum.. esasi kuran ve sünet , icma ve rey olan bir dine mensubuz. sahih sünnetle amel edilir, ameli mezheb, ictihat icerdigi icin deyisiklik tasir.. yoksa her mezheb sahibi ben felan mezhebdenim diyerek muctehit olamaz hukukcu seriati, yasalari bilememz, taklit eder.. mezhebe tabilik esastir..cahil halk veya alimlerinde mezhebleri imamlardir.. ben felan mezhebdenim derken, birer hukukcu olamasi gibi yeterli bilgi sahibi deyildir.. itikadi mezhebler de ise artik kimse kolay kolay esaslari naslari "rasihune fililmi olandan hariclar "tartisamaz.. orda, itikadi hususlarda haberler naslar gecerlidir, akil yürütülmez. derin ilim sahibi olan, "er rasihune fil ilimi" diye gecer.. selam -------Originalmeldung------- Datum: 24.03.2009 20:10:03 Betreff: (anadoluhaber) Re: Weiterl.: Re: lütfen mezhebi kavramlarla su cahil halkimizi yormayalim emperyalistlere karsi, iran bizim ortadogudaki islam alemin bekcisidir EHLİSÜNNET DÜŞMANI BİR KEMİRGEN MUSTAFA İSLAMOĞLU Hasan Ali AKIN onlarca yıldır, gizli ve aşikâr Ehli Sünnet Ve'l cemaat anlayışını hem içten hem dıştan kemirip durdular. Kendilerine bir şey sorulduğunda ise cevap verecek gücü bulamadıkları için, sinsice ve gizlice milletin zihnini alttan altta ifsad ettiler Ehli Bidat taifesinde son günlerde bir hareketlilik var, paçaları tutuşmuş durumda, onlarca yıldır Müslümanların içine akıttıkları irinin hesabı sorulacağı endişesi ile büyük adam pozlarında 'birlik beraberlik nutukları' atarak meseleyi örtmeye ve gizlemeye çalışıyorlar. Gizledikleri ve örtmeye çalıştıkları nedir?
.............
Sahabe düşmanı İran'- dan aldıkları paralarla Hilal TV'yi kurup milletin zihnine Humeyni adlı sapığın, Ali Şeraiti adlı Batılılaşmış Şiî'nin, Esed adlı nasipsizin, Efgani adlı nidüğü belirsizin görüşlerini aktardılar.
.............
A be adam! Madem korkudan sıçan deliğine girecektin, ne diye Müslümanlara, sahabeye, âlimlere YAHUDİLEŞME TEMAYÜLÜ diye dil uzatıyorsun. Ne diye Şia misyonerliği yapıyorsun (Dağarcık, İmamlar ve Sultanlar), ne diye Efgani'yi eleştirenler "onun tuvalet bezi bile olamaz" diyorsun ve böyle bir masonu "Tek kişilik bir ordu, tek kişilik bir ümmettir, göklerin kendine dar geldiği kartaldır."(Anadolu) diye tanımlıyorsun, ne diye recmi(Yahudileşme Temayülü) ve yecuc mecucu inkâr ediyorsun, ne diye tefsir ve tevil adı altında Kur'an'ı tahrif ediyorsun( Meal Kitabı), ne diye kendi anlayışsızlığına Ehli Sünnet Ve'l Cemaati delil gösteriyor ve bunu yaparken de okuyucu nasılsa kaynağa bakmaz deyip Ehli Sünnet âlimlerinin söylemediği şeyleri söylemiş gibi, ol mubareklere iftira atıp, zan altında bırakıyorsun. Bilmiyor muydun biri birgün çıkıp; 'bunca zamandır sövdüğün yeter' diyecek. Şimdi geçmiş pispis sırıtarak tevazu görüntüleri altında zavallılaşıyorsun. Söylediklerine sahip çıksana, sana söylenenlere cevap versene. Bırak birlik beraberlik nutuklarını, Dini içten kemiren sen, bölmekten başka ne yaptın ki birleştiresin? Hayızlı kadının oruç tutabileceğini sitende yayınlıyor, abdestsiz Kur'an'a dokunulabileceğini söylüyor, Cuma namazının kadınlara da farz olduğunu iddia ediyor. Kabir azabını inkar ediyorsun. Be adam bunca fitne-fesat bozgunculuk olmuyor mu? Bunca akıttığın irin Yahudileşme ya da Şiîleşme temayülü olmuyor mu? Birde geçmiş pişmiş kelle gibi sırıtarak "mütevazi aydın" havalarında, utanmadan sıkılmadan milleti izana, irfana davet ediyorsun. Yağmacı kemirgen pislik seni. Devamını okumak için tıklayınız...
2009/3/24 BahadirSerhad <bahadirserhad@gmail.com> Benim anlatmak istediğim şeyi anlamamakda ki derencinizi anlayabilmiş değilim. Diyorum ki mesele itikadi bir mesele. Kendi imamlarını Allah'ın Resülünden(S.A.V) efendimizden üstün gören ve sahabeyi kirama küfreden, Hz. Aişe'ye zina isnadında bulunan, Amr bin As Hz.lerine "zinanın çocuğu"diyen, bir kafa yapısı ile Anadolunun kafa yapısı uyuşmaz diyorum.
Malum İfk hadisesi hakkında ayet olmasına ve masumiyetleri bu ayetlerle sabit olmasına rağmen, ayetleri inkar eden bir zihniyeti kabul etmek veya kardeşlerimizdir demek ne kadar doğru?
Bizler takdir makamında değiliz ki, "Hz. Ali çok yerinde bir teşhis yapmış" diyebilelim onaylama ancak üst makamın işidir.. Böyle diyorsunuz, kendinizi O'nun üstünde görüyorsunuz manasına değil bu sözüm sadece usule dair bir hatırlatma.
İranın tavrı ortadadır ve hiçde anti emperyalist değildir, ABD'nin kucağına oturmak istiyorlar. Ki Obama ile girlen yeni süreçde buna müsait ve sinyaleri de alınıyor artık. Size tekrar soruyorum;
Sünni Talibanı vurmaları için Abd(büyük seytan) ile işbirliği ne kadar doğru ve bu hal Şia'nın klasik tavrı olan Sünniliği arkadan vurma değilmi.???
Osmanlı Batıya doğru seferler düzenledikçe bunlar doğudan Şia fitnesini Anadolu topraklarına yaymaya çalışmış. Ta ki İttihad ı İslam davasının Serdarı Cennet mekan Yavuz Sultan Selim Han'a kadar. Detay girmeye gerek yok, Ezherde ders aldığınıza göre mevzuyu iyi bilirsiniz.
Birde bu Ezherde ders alanların bir kısmı(hepsi demiyelim) niye Ehli Sünnet düşmanı olur veya inceden inceye mezhepsizlik fitnesini yaymak isterler. Mustafa İslamoğlu Anadoluda bu ihanetin başını çeken kişidir. 24 Mart 2009 Salı 09:47 tarihinde abdurrahman selam sinop <a.selam@arcor.de> yazdı: Ki Hz. Alinin meşhur kelamı" çocuklarınızı kendi çağınıza göre yetiştirmeyin onlar kendi çağlarından mesüldür" bu cümleleri sizden ögrendim, cok menmun olduk tskler, ve yeni ögreniyorum ve hüsnü kabulle kabul ediyorum.. ve şunuda ilave edelim, "kainat bir var bir yok temposunda" geyce ölürsünüz uyanan uyanir uyanmiyanlar ..ayetlerde var.. bütün hücreler zaten saniyede ölür , her an yok edilir ve tekrar yaratılır. Bunuda Hz. Ali'nin kelamı ile birleştir. | osmanlilar hacibektasiler haci bayramlar aksemseddinler simdiki zahit kotkular, Mahmud osmanoglular, daha niceleri tarik olarak ayri da olsa allah onlardan razi olsun. islam akli dondurmamistir. naslar, allahin sifatlari, acikiklanmis manalari lugatlarda gecmektedir kelimelerde mefhumluk kalmamistir. bu asir beyanin zirvede oldugu ama islam dinine nasihatin az ve ilim ehlinin az oldugu bir asirdir. artik kurani sünneti tarihi gercek , iletisimlerle, yazilan kitabelerle ortadadir, kimse aklina uyarak tefsir edemez, etsede kabul görmez. seytan seytanliginda devam edecektir. bu onun sorumlugundadir.. mühlet almistir. hz imam ve onun torunlari imam diyen mutassib olanlar asla resülü onlardan daha üstün ana baba ve alimlerden herseyden üstün severler.. onlarin elinde kessaf diye kutübü hadis kitablari var ve onlarda o karkasali resülün torunlarinin boyunlari vuruldugu fitne döneminde Hz Alinin egitiminde yasamis kuffe ehlinden ve imamlardan hadis RIVAYET edeler. hadis kitablarimiz neden cok.. bunlar ilmi hadis usulleridir.. her önüne gelen hadis sünnet diye ortaya cikmislar ve Imami azami, ahmed hanbeli, safiyi, malikiyi hapse atmislar.. kimler mi o devrin büyük tabininleri veya emevilerin sultasi.. deyilmidir ama kimseye küfürle zanla hele hele simdiki konumlarimiza göre (islamoglu biliyorum biz beraber misirda ders halkasinda sohbetinde bulunduk ameli mezhebi kilasik olarak görür, o onun yanlisi, ama gercek itikatta ehli sünnettir.) muta bahsi bizim buharide gecer müslimde gecet ibni kesir tefsirinde gecer var yok diyen ehli sünnet alimlerimiz olmus.. lütfen bu meseleler icin cok zaman ümmet birnbirinin kafasini cok vurmus simdiki halkimiz bunlarin bilincinde deyil.. yapanlar islam adina karar vererek yapmiyorlar zannidir. zan üzerine amel ediyorlardir. toplum icerisin deyil de iki kisi sahit olarak,, nikah kiymak, veliden habersiz nikah kiymak, ilan etmeden nikah kiymak, bu meselerler 4 mezhebin arasindada farklidir. mezheb profösenellik bir ilimdir.. kuran , sünnet icma ve bu ilme teallük eden ilimler arapca, ulusller nuzul sebebleri nasuh mensuh örf adetler. corafya farkliliklari bunlarcok önemli.. bakin simdihalk et yiyor ne dersin nasil kesilip 100 bin ton et iskif edilecek ? enam suresinde allahin adinin anilmadan kesileni ymeyin derken , putlar adina kesilmemisleri diyede ifade vardir..alimlerimiz bu gün bunu aciklamalaidir ama nasil kim tarafinfdan hayreddin karaman hocamizi az cok taniriz. Hz ali cok yerinde dogru teshis yapmis islami ilmin kapisi allah razi olsun.. nas kesin hükümlerde ictihat olmaz zanni hususlarda olur.. nas nedir derseniz, domuz eti ebedi haramdir.. ama ölmemek icin kullanmak, haric.. bu emiri allah koymustur . ama nekardar kulanilir ölmemek icin iste bu tartisilir . sinir konmamistir. selam -------Originalmeldung------- Datum: 24.03.2009 02:01:53 Betreff: Re: lütfen mezhebi kavramlarla su cahil halkimizi yormayalim emperyalistlere karsi, iran bizim ortadogudaki islam alemin bekcisidir Bak arkadaşım başın başında söyleyeyim benim ölçüm ehli sünnet vel cemaattir. Sen ister mezhep taassubu de ister başka şey de fark etmez. Amelde dört, itikada iki'dir. Bunun dışını kabul etmem, zira bunlara baktığımız zaman her tarafından bir patlak vardır. Efendimizin ümmetinin 72 değil, 73 fırkaya bölüneceğine dair hadisi şerifleri var, 72 fırka İsa (A.S)'ın. Neyse mezhep meselesine falan gerek yok demişsiniz, bence var, zira İmamlarını Allahın Resul(lerinden)ünden üstün tutan bir anlayış sapıklıktır. Ehli Sünnet alimlerinin ekserisi Şia'nın sapık olduğuna dair hüküm vermiştir ve bende hiçbir yerde kafir demedim. "Benim sahabem gökteki yıldızlar gibidir hangisine tutunursanız kurtulursunuz" buyuruyor efendimiz. Onlar nuru bizzat kaynağından almışlar. O sahabelere dil uzatanı yakaladığım anda elimden geldiğince cevaplarım, tabi bu halimiz sanalda olmamızdan dolayı, reelde işler farklıdır. Humeynin yaptıkları ortadadır, kalkıpda grubda onu savunmanız Sünni iseniz(ki şüphem var, fakat hüsnü zan ediyorum sadece) yakışık almıyor. Gelelim İslamoğlunu övmelerinize, bu adam'ın tek derdi var Anadoluya mezhepsizlik fitnesini yaymak. İrandan aldığı paralarla kurduğu TV'de insanların itikadları ile oynuyor ve üzerine biraz gidildiği zaman klasik şii tavrını sergiliyor, yani takiyye. Sen kalkıp milyonların önünde sapık itikadını konuşturacaksın o zaman sana biri bir şey dediği zaman kuyruğunu bacaklarının arasına sıkıştırmayacaksın. İslamoğlunun yaptığı bu, Anadoluda yüzlerce belki binlerce kızımızın ırzına geçti bu köpekler Muta adı altında. Ki kendisininde sübyancılıkdan kesilmiş cezası var. "oryantalislerin simdiki islami nasil kaosa sürmek icin yorumladiklarina kafamizi yoralim .. 800 seneden önceki ilmihaller cok deyisti." Demişsin Bak sana bir ölçü söylüyeyim" bir insan ben Kur-an'ı aklımla tefsir ederim dese ve bu tefsirde beyzavi tefsirine eş olsa küfürdür" Değişen bir şey yok anlayışlar değişir ve buda İslama Muhatap Anlayış müessesesi ile halledilir. Ki Hz. Alinin meşhur kelamı" çocuklarınızı kendi çağınıza göre yetiştirmeyin onlar kendi çağlarından mesüldür" ve şunuda ilave edelim, "kainat bir var bir yok temposunda" her an yok edilir ve tekrar yaratılır. Bunuda Hz. Ali'nin kelamı ile birleştir. ABD ile ittifak yapan bir İran'la ne yapılabilir bunu açıklayın lütfen. Sünni Talibanı ABD ile ittifak yapıp arkadan vuran İran'dan bahsediyoruz. Birde şiveniz dikkatimi çekti nerenin şivesi bu acaba? 24 Mart 2009 Salı 00:50 tarihinde abdurrahman selam sinop <a.selam@arcor.de> yazdı: a- bak kardesim bu yazilanlari incele dogruluk vardir... ama islam toplumu hala bugün birbirlerine savas veriyor bir zaman saddam abd ile iran ve kuveyte, türkiye süriyeden halebi, osmanlilar misiri savas ... IRAM müslüman ve mezheb konusunda ameli mezheb bizden ayri asla emperyalislerle ortayacikartilan haberlere inanmayin talibani esasinda abd irana vudurmak icin hikmetyari sah mesutu afganistanda ne yapmisti..? gelelim son yazismalrimiza, mezheb aslinda anlasilmasi kolay omayan islam seriatini, amellerini ahlakini cem eden benim profosyonel bilge dedigim bir ilim mecmuasidir.... yetmis iki firkaya ayrilan ümmet , bu firkalara " 72 firkadan , benim ümmetim diye bahs eden hz resüldür... ümmetim demek, onun ümmeti ise iman ehli demektir. burda itikat mezheb ve ameli mezhebler ayri ayri kollardir, bu sizlerin mezhebler tarihi adli eserlerden, binlercesini itikadi bozuk olanlari buraya siralamaya kalkismaniz bir mana ifade etmez. (ben allaha , resülü resül, oöarak inaniyorum diyenler ehli kibledendir fikir edinmeleri beni ilgilendirmez ihtilafi ümmeti rahmetün ) emperyalisler irani herhusuta propaganda ile köseye sikistirmak istiyorlar.. ehli islam olan beldelerde islami olmayan rejimler ihdas etmisler halkimizi laiklestiriyorlar meteryalist ataistlaik darwin teorilerini okutuyorlar..islam fakültelerini yqsakliyorlar ama irana gelincik o sizin mezheb ekolinizden deyil diye bir sürü seyler uyduruyorlar.. tarihte olan yazilan seylele simdi iran suclanmamalidir. gidin görün. IRAN caferi mezhebinden 12 imama baglidir , itikatta imamiye bizmle 12 konuda bizimle ayrismaktadir.. onlarida sen siralamisin.. bu meslerlerde zaten zanne dayalidir iman etme etmee arasinda kimse kimseyi allahi inkar ediyor diye suclmazlar.. bak 12 imama ben imam olduklarina inaniyorum dersem sia mi oldum , onlarin hepsi imam ve resülün torunlari damadiridir. Esasında İmamiye veya İsnâaşeriye denen kol, bugünkü Şia'nın merkezini teşkil etmektedir. Bu sapık kolun isminden de anlaşılabileceği gibi (Arabça isnâaşer: on iki'den), on iki imam kabul ederler. Bu imamlar, Hz. Ali, Hz. Hasan, Hz. Hüseyin, Ali Zeynelâbidin, Muhammed Bâkır, Cafer-i Sâdık, Musa Kâzım, Ali Rıza, Muhammed Takî, Ali Nakî, Hasan Askerî'dir (r.a.e.). Son imam, Muhammed Mehdiyyül Muntazar (Beklenen Mehdi) isimlye anılır ki kendisinden sonra imamet yoktur ve kıyamet vakti gaybubet halinden çıkarak zuhur edecektir. Mehdi zuhur etmeden Şiî devletinin kurulamayacağı akidesi varolduğu için, İran Şia devleti kurulurken itikadî tartışmalar yaşanmış, bunun üzerine Humeynî de kendisini "naib-i Mehdî" ilan etmiştir. Masum mu ashab : , hayir? hz eebu bekr dahi ,asum deyildir. sahabeler masum dersen, sende, imamiye mi olursun? onlarda hata yapmislar demek sucmu? savaslari düsünün , hariciyelerin hepsi sahbeydi hz aliyi öldürende osmani pldürenlerde saha deyilmiydi ? beni konusturma simdi banada zindikm diyeceksin.. bu mesleleler mezheble alakali deyildir.. mezheb demek ekol imamlari dir. KURAN; SÜNNET; icma, rey , (kiyas)..................................... örfler neyise deyilmi? itikat akidede ise ictihat olmaz gelen haber ne ise onu kabul ederiz ama alimlerimiz tevilde etmisler.. nedir mi..? allah basirdir, ama bizim gözümüz gibi deyil.. varligi hicbir seye muctac deyildir, kaimdir, ama mekani yoktur... sen aslinda ABd nin israilin dili ile IRANA satasanlara yardimci oluyorsun.. onlar ehli islam ve mezhebleri küfre götürmez ve baska ekol ve mezheb yorumuyla amel ediyorlar.. Oysa, Ehli Sünnet itikadında, bütün Ashab hak üzeredir. Ancak, bir insan, herhangi bir sahabînin sahabîliğine inkar etse, kâfir olmaz, ama sapık olur ve Ehli Sünnet dairesinin dışına çıkar. fasik olan ehli sünnet cok, adam öldüren, baskasina küfreden, yqalan söylüyen hirsizlik yapan zina yapan......... adam öldüren muaviyeye yezide kizan ...Hz. Ebu Bekir, bunun haricindedir zira hakkında âyet vardır (Tevbe, 40. ayet). Dolayısıyla, Hz. Ebu Bekir hariç, herhangi bir sahabînin hicbir kimse hz ebu bekir yoktu demekle küfre düsmez.. sadece ahmakligina yorumlariz.. sahabîliğini kabul, imanın esasından değildir. Hadi bunlar Akaid ilmine dair incelikler diyelim. Ya bu "teberrâ" kavramı? Teberrâ: Berî olmak, temizlenmek... Yani Hz. Ebu Bekir, Hz. Ömer, Hz. Osman gibi Ashabın en büyüklerine küfretmek, hakaret etmek. Allah Resûlü'nün müteaddid hadislerinde övdüğü ve peygamberlerden sonra insanlığın en üstünü bu üç zata sövmek iman esası olacak öyle mi? iranda halkin bilincsiz olanlari türkiyede alevi olanlar gibi bidat ehli (kafir olmaz ) güzüde sahebelere dil uzatirsa dedimya ahmakligini kanitlar küflerini deyil..Onlara sorarsanız, "teberrâ Ali'nin düşmanlarına sövmektir" diyecekler.. Şia'nın sapkınlığına, küfrüne başka delil mi arayalım? Şu kaynaklara bakılsa yeter: (Usûl'ül Fıkh ind-el Câferiyye, bu alimi iyi okuyun bu alim caferiye hak mezheb diyor mezhebler tarihcesi kizabida var ve asrimiza yakin yasamis bir alim. Muhammed Ebu Zehra), (İtikadât'ül İmâmiyye, Muhammed b. Ali b. Babaveyh b. Sadûk), (Kemâl'üd Dîn, Muhammed b. Ali b. Babaveyh Kummî), (Temâm'ün Ni'me, adı geçen yazar), (el-Mufîd, Muhammed b. Numan), (Bâb'ul Hâdî, Hasan b. Yusuf b. Ali b. Mutahhar el-Hıllî), (Aşer, a.g.y.), bunlar kitab yazdi diye, islami akide kurallarini bunlar, inanclari amelleri bunlar tayin edemezler.. bakin biz ehli bidat dediklerimize islam nazariyesi ile bakariz fasiklarin arkasinda namaz kilariz.. iste ehli sünnet itikadi budur imami azam fikhi ekber. , ve seh taftazani son osmanli alimi.. (Firâk'üş Şia, Nevbahtî), (Usûl'ül Kâfî, Kuleynî), (Tezkirât'ül Eimme, Meclisî), (Tenbih ve'l İşrâf, Mesûdî), (Mürûc'üz Zeheb, a.g.y.)... İddia ederler ki, Hz. Ali, Hz. Ebu Bekir ve Hz. Ömer'e halife olarak biat ederken takıyye yapmıştır. bunlar onlarin meselesi ama onlara kafir oldular takiye yaptilar denmez bizdede zalimlere karsi sukut veya allahin emirlerinden ayrilmak mesrudur buda takiye anlamimdadir. Ehli Sünnet itikadında zerrece yeri olmayan bu kavram,Mu'tezile'nin Ehli Sünnet itikadına uymayan düşünceleri şöyle sıralanabilir: sende kabulleniyorsun ki resül a.s min vefatindan sonra isirici halifeler, melikler, cabbarlar ve tekrar halife aslina dönecekk. fitneler karincalar gibidir. iste esasinda sizleri yoran seyler asil ehli sünnet velcematin mezhebi ekollerini edilleyi seria hususunda halkimiz ve biz bir seyler duyduk ama genel bilgiye sahib deyiliz ama hamd olsun müslümanligimizi imamanimizi koruyoruz.. öyle deyilmidir.. Taklit mukalld iman ile yakiniyet derecesinde iman.. iste ortayacikan cok mezheb veya öyle olusanlarin hepsi ehli islam ve ehli kibledir.kafirlikle bizim elimizde delil olmadan asikar allah yok demedikce sen böyle düsünüyorsun diye birilerini kafir ilan edemeyiz zannidir. zan amelleri ise vucubiyete mubaha düsmektedir tervih namaz.. kusluk namazi yok olmaz diyenlere sen kafirsin denmez amelleri zannidir. İman, kalb ile tasdik, dil ile ikrar ve ameldir. İster küçük olsun ister büyük, her amel imana dahildir. Allah, yapılan iyi amellere mükafat, kötü amellere de ceza vermek "zorundadır". Aksi takdirde sözünde durmamış olur. İman ile inkar arasında üçüncü bir makam vardır (el-menziletü beyne-l menzileteyn). Büyük günahları işleyen kişi ne müslüman ne de kafirdir (Alev Alatlı bu beynel menzileteyn mevzuunu fuzzy logic'e delil diye kullanıyordu). Cemaat, hanına her yıl ağırlığıyla mütenasib bir para öder. Bu yüzden hanlar, şişmanlamaya aşırı gayret gösterirler. Yayınlanan yazma bir eserde (Journal of Bombay Branch of Royal Asiatic Society, c. XVI, s. 88, 1940. Karşılaştırmalı olarak et-Terceme'tüz Zâhira fî Firkati Bohara el-Bâhira), İsmailîlerin Hindistan'a nasıl geldiği anlatılmaktadır. Burada dikkat çeken husus, Hind mitolojisine ait birçok unsurun İslâmî bir kisveye büründürülmüş olmasıdır. oryantalistler cok bilgili ve art niyetli olarak islam beldelerine hafizi kuran vearapca egitim ve mezhebler arasi gecmiste cikan kavgalarida irdeleyerek bak hindistanda dahi ingilizler neler uydurup ahmediye zindikasini resülü rwsül kabul etmedikleri icin diyorum asli kabul etmemek iste bariz misal budur... Yine birçok İsmailî gurubun, Bahaîlik, Ahmedîlik, Kadıyanîlik gibi Hind kökenli ve İngiliz destekli diğer din mensublarının cemaatleriyle yakın teması vardır." bunlar allahin resülünü inkar eden taifedir bunlari mezheb veya ümmet diye lütfen adlandirmayalim. oryantalislerin simdiki islami nasil kaosa sürmek icin yorumladiklarina kafamizi yoralim .. 800 seneden önceki ilmihaller cok deyisti. gündemimizde hic sen iranin Allah ve hz ebubekre ve diyerlerine asikar resmi olarak laf ettiklerini gördün mü ahmedinecad geldi sultan ahmedde ebubekir yazili yerlerde namaza durdu- selam | | | | |
0 yorum:
Yorum Gönder
Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.