“Efsane ya da Kara Cuma aldatmacasına kanmayın”

Özellikle Batı'dan esinlenerek uygulamaya konulan ve tüketiciyi yanıltan alışveriş kampanyalarına karşı vatandaşları uyaran TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Tüm dünyada hızla yayılan alışveriş kampanyaları vatandaşlarımızı yanıltıyor.” dedi.

Türkiye Esnaf Sanatkarları Konfederasyonu (TESK), bir açıklama yaparak tüketicileri aldatıcı alışveriş kampanyalarına karşı uyardı.

SADECE İNDİRİM KAMPANYALARININ İSMİ DEĞİŞİYOR
Bu tür alışveriş günlerinde önce maliyetler yükseltilerek fiyatlar şişiriliyor sonra indirim adı altında yeniden pazarlanıyor. Stokları tüketmek için fırsat, indirim günü, kapatıyoruz gibi satış teknikleri uygulanıyor. Vatandaşlarımız bu tür indirim aldatmacalarına itibar etmemeli. Fiyatları çok iyi takip ederek bildikleri ürünleri satın almalı. Öte yandan internet üzerinden alışveriş çılgınlığına kapılıp kredi kartlarına yüklenilmemeli” dedi.

"ÖNCE ZAM YAPIP SONRA İNDİRİM ADI ALTINDA PAZARLAMA YAPILIYOR”
Son zamanlarda moda haline gelen ve tüm dünyada alışveriş çılgınlığı yaşatan indirim kampanyalarına karşı vatandaşları uyaran Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu Genel Başkanı Bendevi Palandöken, "Bu tür alışveriş çılgınlıkları vatandaşlarımız için değil büyük firmalar için bir fırsat alışverişidir.

YÜZDE 90'LIK İNDİRİM ALDATICI
Yüzde 90'lık rekabet piyasasında hiç kimse zararına satış yapmaz. Bir malın maliyeti ve satış fiyatı ortalama olarak bellidir. Ürünlere birkaç ay öncesinde 3-5 katı etiket yapıştırıp yılın belli günlerinde indirim diye pazarlamak haksız kazançtır. Bu tarz indirim kampanyalarına karşı vatandaşlarımız çok dikkatli olmalı. Herkes alıyor ben de almalıyım düşüncesine kapılmamalı. İ

İHTİYAÇ DIŞI ÜRÜN SATIN ALMAK NE KADAR UCUZ OLURSA OLSUN YİNE DE PAHALIDIR
İhtiyaç fazlası olan ürün ucuz bile olsa pahalıdır. Vatandaşlarımız yeni yıla kredi kartlarını doldurarak girmemeli” şeklinde konuştu.

İndirim var slogan ve cazibesine kapılıp yapılan alışverişler sonucunda halkın kandırılarak yeni satış taktikleri yapıldığını ama sonucun hep aynı olduğunu belirten Palandöken, "Türkiye'de tüketiciler son 3 aydır efsane vurgun piyasalarında dedektife dönüştü. Hem etiket hem gramajlarda, hem de fiyatlarda büyük oyunlar oynanıyor. Bunu tüketiciler de, kamu otoritesi de fark etti. Bakanlık tarafından geçtiğimiz günlerde fırsatçıya ceza yağdı.


FİYATLAR ÖNCE ŞİŞİRİLİYOR SONRA İNDİRİM YAPILIYOR
Böyle ekonominin daraldığı ve insanların gelirlerinin azaldığı bir ortamda "Efsane” veyahut "Kara Cuma” denilerek stok eritme oyunlarına halkımız gelmemeli. Öncelikle indirimler gerçek olmalı. Gerçek olmayan indirimlerden uzak durulmalı. Fırsat, indirim günü, kapatıyoruz gibi satış teknikleri uygulanıyor. Vatandaş buna itibar etmemeli. Bu sadece satıcılar için fırsat oluyor. Bu tür kampanyaların sadece isimleri yeni, ancak yöntemleri hep aynı. Önce şişir sonra indir. Sadece değişen kampanyanın ismi. Ama sonuç hep aynı. Halkı kandırmaktan başka bir şey yapılmıyor” şeklinde konuştu.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.