KÜRESEL REKABET VE ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ VE YAĞMA // Ahmet Kılıçaslan Aytar

  
     KÜRESEL REKABET VE ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ  VE YAĞMA
 
          İzmit Körfezi geçişi,  Çanakkale Boğaz Köprüsü ile İstanbul' a üçüncü köprünün  güzergâhları ve yol haritası belirlendi.
          Boğaziçi' nde üçüncü köprü için  Beykoz- Tarabya ya da Sarıyer- Yuşa Tepesi güzergâhı düşünülüyor.
          Karayolları Genel Müdürlüğü bunlardan birinin imar plânlarına işleneceğini  o esnada Devlet Plânlama Teşkilatının
projenin malî fizibilitesini incelemesinden sonra vereceği yetkiyle ihaleye çıkılacağını  açıkladı.
          Yap-işlet- devret yöntemi ile 1.2 milyar dolarlık  üçüncü köprü yatırımına,  Kuzey Marmara Otoyolu ile Adapazarı' dan
başlayıp Tekirdağ- Kınalı' ya kadar yapılacak otoyol  eklemleniyor.
          Viyadük geçişlerle  su havzaları ve yeşil alanların korunması  ve İstanbul' a bağlantı yolları verilmeyerek yapılaşmanın önüne
geçilmesi hedefleniyor.
 
          *
          Amerika ve AB ülkeleri Rusya' nın güçlenmesinin kontrolü için enerji  tekelinin kırılması düşüncesindedir.
          O nedenle Rusya önderliğinde Şanghay Beşlisi Ekonomik İşbirliğinin siyasal ve ekonomik güçlenmesinin frenlenmesi gerekiyor.
          Amerika' nın Irak, Orta Doğu, Kafkasya, Orta Asya' ya ilişkin  konsepti  bu amacı sağlamaya yönelik işliyor.
          Nabucco Projesi; petrolün  tüm bu havzalarından alınıp güvenlik içinde batıya aktarılmasına yöneliktir.
          Elbette ilgili bölgeden   üretim hamulelerini batıya, batıdan o bölgelere aktarımı  da  çok önem arzediyor.
          Petrolün geleceği, aktarımın sürat ve emniyet içinde yapılabilmesi, maliyet unsurları gibi nedenler taşımacılıkta demiryollarını
ön plâna alıyor.
          Türkiye' de demiryolları, Haydarpaşa, otoyollar ve üçüncü köprünün artarak gündeme getirilmesini işbu konsept kapsamında
düşünmek gerekiyor.          
 
          *
          Rekabetin bir tarafı Trans-Asya demiryolunu projelendiriyor.
          Asya' yı Avrupa' ya bağlayacak 114 bin kilometrelik proje  bittiğinde üç koridorda mal aktarımı sağlayacaktır.
          Birincisi Kuzey hattında Rusya' nın Çin' e, Kazakistan ve Moğolistan üzerinden  Kuzey Kore' ye,
          İkincisi  Rusya' nın Orta Asya ve  Kafkasya' ya ,
          Üçüncüsü  Rusya ve Çin' i; Burma, Tayland, Bangladeş, Hindistan, Pakistan, İran  ve Türkiye' den Avrupa' yı birbirine aktaracaktır.
 
          *
          Avrupa' dan Asya' ya demiryolu Türkiye' den geçip Ermenistan' a geliyor.
          Ermenistan' dan Gürcistan' a ve Azerbaycan'a  ulaşıyor.
          Ne ki Azerbaycan- Ermenistan Savaşının demiryollarını tahrip etmiş olması bir yana  Türkiye' nin  Ermeni sınırını kapatmış olması
nedeniyle de işlemiyor.
          Üstelik Ermenistan Rusya' ya yakın duruyor!          
          O nedenle Türkiye; Bakü- Tiflis- Kars demiryolu projesini işliyor!
          180 kilometrelik hat, Azerbaycan Bakü' den, Gürcistan Tiflis' e ve oradan Kars' a geliyor.          
 
          *
          Boğaziçi'nde Marmaray Projesine ek  üçüncü köprü;  tüm kıtayı kaplayan demiryolları ağının tamamlayıcısıdır. 
          Asya Avrupa' ya, Avrupa Asya' ya!
          " İstanbul köprüleri " ve  " demirden İpek Yolu " na   egemen olmak yarının liderini belirliyor.
          Amerika' nın egemenliği uğruna  Afganistan, Pakistan, İran, Irak' ta ve tüm coğrafya da  ve Türkiye' de ve taa Yemen' de siyasi,
askeri ve ekonomik savaşımı bu nedene dayanıyor.
          Kan akıtıyor, can yakıyor ve tahrip ediyor.
 
          *
          Hem Nabucco Projesinde hem de demiryollarının akışında  ortada bir yerde olmazsa olmaz: İran duruyor.
          İran petrolü olmazsa Nabucco Hatları dolmuyor,
          Ya da taşımacılıkta  İran' ın meyli; yarının  küresel  egemeninin belirleyeni   oluyor.
 
          *
          Türkiye bir acullukla  İran için   küresel sonucu görmeden bol kepçeden yatırım yapıyor.
          Türk iktidarı; küresel rekabet savaşımında borçlandırılarak geleceğinin Amerika' ya ipotek edilmesinde beis görmüyor.
          En garibi tıpkı İran' a karşı  iki adet Füze Kalkanı sisteminin Türkiye' de konuşlandırılmasına ses çıkaramayan TSK gibi!
          Hayret! İran ile siyasi ve ekonomik  kavgası ve coğrafyanın diğer ülkelerinde askeri savaşımı nedeniyle enerji ve mal aktarımı yollarındaki
mücadelesinde büyük dezevantajına rağmen Amerika' ya müştereken destek veriliyor.
          Hiç birinin kapitülasyonlarla başlayan bağımlılık sürecinden de  ders almadığı görülüyor.
          Elbette ne yapılırsa yapılsın bu kafalarla;  akbabalar gibi  rantın üstüne de yığılınacaktır!
          Elbirliği ile yağmalanıyoruz.                    
 
           
 
       
         
                   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ahmet Kılıçaslan AYTAR
ahmetkilicaslanaytar@gmail.com
 

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda Kişilik haklarına saldırı,küfür ve benzeri ifadeleriniz yayınlanmamaktadır.Yorumları yazarken İsminizi belirtmeniz önemle duyurulur.